Després de 2 anys de congelació dels preus del Sistema Tarifari Integrat (STI) de Barcelona, el passat 28 de desembre el Consell d’Administració de l’ATM va aprovar un increment global de les mateixes al voltant de l’1,86%. El preu de la T-10, una de les targetes més utilitzades, ha augmentat en 25 cèntims. Dels 9,95 per a la Zona-1, passa a costar 10,20 euros el 2018. Per la seva banda, el bitllet senzill s’ha incrementat de 2,15 euros a 2,20. Els únics títols que no s’han vist afectats per la pujada de tarifes són la T-Jove, també en la seva versió per a famílies monoparentals i nombroses, i la T-Mes bonificada per a persones aturades.
El Consell d’Administració de l’ATM considera “necessària la revisió de tarifes” després de “cinc anys de contenció de preus” i les “diferents millores en les prestacions dels títols socials”, com l’ampliació de la gratuïtat de la T-16 . Destaquen que un de cada quatre viatges es realitza amb títols bonificats, cosa que ha suposat una pujada del “cost al sistema de 9,8 milions el 2011 fins als 46 milions actuals”.
Un altre argument de les administracions per a aquest augment és el “creixement constant de la demanda”, fet que ha provocat que “algunes línies estiguin saturades en hores puntes”. Per aquesta raó l’ATM, conjuntament amb les administracions consorciades i els operadors, han planificat millorar l’oferta, entre d’altres, amb la compra de 75 autobusos. Durant el 2017 es va aconseguir la xifra de rècord de 985 milions de viatgers en el STI, un 3,2% més que l’any anterior.
L’ATM ha assenyalat que l’Administració General de l’Estat ha reduït un 33% la seva aportació des del 2010 fins al 2018 mentre que la Generalitat, l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) l’han incrementat un 56%.

Les ATM de Girona, Lleida i Camp de Tarragona congelen les tarifes del transport públic
L’ATM de Girona ha acordat mantenir els mateixos preus per al 2018 en tots els títols de transport públic per quart any consecutiu. Durant els 10 primers mesos de 2017 més de 6 milions de persones han utilitzat el sistema de transport de l’ATM de Girona, fet que suposa un increment del 4% (gairebé 280.000 viatgers més) respecte al mateix període del 2016.
L’ATM de Lleida també manté tarifes per a l’any 2018. La demanda de viatgers durant els 10 primers mesos de 2017 va arribar als 6,9 milions de viatgers, el que implica un creixement del 1,8% respecte a l’any anterior. El tren és el servei que més creix amb un augment de 244.388 viatgers (1 71,2% més). El bus urbà creix lleugerament amb 22.675 viatgers més i el bus interurbà registra 17.732 viatgers menys.
Finalment, l’ATM del Camp de Tarragona conserva també els mateixos preus el 2018. En referència a l’evolució de viatgers la previsió de l’ATM és que augmentin en un 5,5% respecte a l’any anterior. En valors absoluts això significa un creixement d’1 milió de viatgers.
Les mateixes congelacions s’han donat, en les tres ATM, per a les línies interurbanes d’autobús.