• El President de l’Associació, José Maria Chavarría, ha aprofitat la trobada per abordar temes d’actualitat amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sanchez.

El divendres 22 de juliol es va presentar en roda de premsa la signatura del conveni de finançament per mitjà del qual el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) es farà càrrec del cost de la inversió valorat en uns 20 milions d’euros, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) amb fons europeus NextGenerationEU.

Els treballs es preveuen finalitzar en un període de 21 mesos i serà aleshores quan el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori assumirà les competències de l’autovia B-23.

El nou carril bus, reivindicat des de fa molts anys per part de FECAV com a entitat representant del sector, té l’objectiu d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar-ne la velocitat comercial per incentivar l’ús del transport públic. Així, l’adaptació de la via permetrà:

  • Escurçar fins a 15 minuts el temps de desplaçament dels viatgers.
  • Augmentar l’ús del vehicle col·lectiu i, així, reduir l’emissió de gasos contaminants.
  • Habilitar un flux diari d’uns 700 autobusos del Penedès, l’Anoia i el Baix Llobregat, sense retencions.

Ho han explicat la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sanchez, el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, i el secretari general del Departament  de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, en una compareixença a la seu del Consell Comarcal del Baix Llobregat.

El President de FECAV, José Maria Chavarría, va aprofitar l’assistència a l’acte per reunir-se amb les autoritats allà presents. En aquest sentit, el President de la Federació va traslladar a la ministra de Transports, Raquel Sanchez, la gran preocupació del sector arran de l’anunci d’una possible gratuïtat dels abonaments de Rodalies i Mitja Distància de RENFE, la qual cosa podria generar competència deslleial de l’operador públic. Així mateix, també va demanar-li que no es discrimini al transport en autobús i tampoc a les persones usuàries, fent èmfasi en la situació actual de les empreses del sector en què no han recuperat encara les xifres de demanda prepandèmica i ara, a més, ofegades per l’encariment desorbitat del combustible.

X