• El president, José M. Chavarría, ha reclamat més inversió pública per millorar la mobilitat sostenible en l’àmbit del transport de viatgers per carretera a Tarragona i les Terres de l’Ebre

La Federació d’Autotransport de Tarragona (FEAT) i el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona (Enginyers Tarragona) van abordar ahir els reptes als quals s’enfrontarà el territori en els propers anys en matèria de transport per carretera.

En aquest sentit, els panels d’experts de la mobilitat, les infraestructures, la sostenibilitat i la tecnologia, així com referents en innovació i formació han aportat possibles solucions a partir de les ponències. Ho han fet en la primera sessió de les jornades de debat ‘El futur del transport a Tarragona’, amb la participació, també, de representants institucionals, d’empreses i d’entitats.

La sessió s’ha iniciat amb un primer bloc, sobre transport de viatgers per carretera, on hi ha intervingut Josep M. Chavarría, president de la Federació Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV); Daniel Fernández, sotsdirector general de Transports de la Generalitat; Aaron Gutiérrez, director del departament de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili; Jaume Vidal, cap de l’àrea d’Infraestructures del Territori de la Diputació de Tarragona i Josep Albert Vallcorba, president de l’Agrupació de Transport Regular de Viatgers.

El president de FECAV  ha explicat que “tenim infraestructures saturades que a l’hora de replantejar-les requereixen consens entre les administracions i municipis, per tal de prioritzar el transport de viatgers en autobús”. D’altra banda, “necessitem més suport per part de l’Administració en termes de finançament si volem millorar el transport de viatgers per carretera de Tarragona i les Terres de l’Ebre”.

Chavarría també ha assenyalat que “la Llei de Mobilitat Sostenible és un repte de futur, on l’usuari és el centre de la mobilitat, que ha d’estar interconnectat amb les xarxes de transport, tenint en compte que el transport públic ha de considerar-se un dels pilars bàsics de l’estat del benestar:  és un dret que la ciutadania el reconeix com a propi”.

El segon bloc de la jornada, centrat en el transport de mercaderies, ha comptat amb la participació de Joaquim Riudeubas, president de FEAT; Antoni Boix, president de la comissió de Territori de l’Associació Empresarial Química de Tarragona; Enric Ticó, president de la Federació Espanyola de Transitaris, i Eugeni Sedano, president de la Plataforma Mercaderies per l’Interior.

La cloenda de l’acte ha estat al càrrec de Joan Gabriel Talarn, degà del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona, que ha destacat la necessitat de treballar junts per “arribar molt lluny i sempre mantenint les premisses de fer les coses de forma sostenible i segura”.

El transport per carretera juga un paper crucial en l’economia del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Garanteix la circulació eficaç i eficient de persones i mercaderies per tota la demarcació. Per aquest motiu, el president de FEAT, Joaquim Riudeubas, ha manifestat que “volem aconseguir que la gent jove accedeixi al sector, i també és molt important que ho facin les dones. Tenim el repte generacional, a tota Europa falten conductors i conductores. Per això, aquí a Catalunya hem promogut la formació professional del jovent, de manera que accedeixi gratuïtament a aprendre la professió i tenir el carnet per poder conduir camions i autobusos”.

La primera sessió d’aquesta sèrie de jornades s’ha celebrat al Seminari de Tarragona, amb l’assistència d’una setantena de persones. La segona sessió està fixada pel dijous 25 d’abril al mateix espai, i se centrarà en la tecnologia aplicada en l’àmbit del transport.

X