• El servei de bus interurbà connecta l’estació d’FGC de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat

El Departament de Territori i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han donat llum verda a la posada en servei d’un autobús elèctric que enllaça l’estació de Ferrocarrils de Sant Vicenç dels Horts amb Torrelles de Llobregat.

La línia de Sant Vicenç dels Horts-Torrelles de Llobregat és un servei de bus interurbà que connecta estacions d’FGC amb nuclis urbans i industrials, que actualment es troba en plena fase de transformació de flotes amb vehicles de motor elèctric. Aquesta iniciativa suposa un progrés en la lluita contra el canvi climàtic, afavorint el desplaçament sostenible gràcies a la intermodalitat entre bus i tren.

La demanda d’aquesta línia d’autobús és de 26.700 viatges anuals, dels quals combinen amb Ferrocarrils 16.200 viatges anuals. Ara, aquests desplaçaments es faran amb el nou autobús, operat per Soler i Sauret, que té una llargada de 10,7 metres, capacitat per a 70 persones usuàries, accessible per a persones amb mobilitat reduïda i el seu consum és de 113 kWh per cada 100 km.

La utilització dels vehicles elèctrics està sent ja habitual en les xarxes de transport urbà però no així en les xarxes de bus de transport interurbà, en què la necessitat d’autonomia dels vehicles per a la prestació dels serveis fa que no hi hagi encara una indústria de vehicles elèctrics de transport públic totalment desenvolupada i cal adequar cada actuació a les característiques i necessitats del servei en qüestió.

Es fa palès el requisit de la intermodalitat, en la mesura que són línies de bus que aporten viatgers a altres modes de transport i, d’aquesta manera, les persones usuàries poden desplaçar-se gairebé de porta a porta, des de l’origen del trajecte fins a la destinació final. Així, s’estimula la intermodalitat: coordinant horaris, establint uns enllaços de qualitat i promovent a la vegada l’ús del transport públic.

La primera línia d’autobús a electrificar-se va ser, el desembre del 2022, operada per l’empresa TGO i que enllaça l’estació d’Olesa de Montserrat d’FGC amb Esparreguera. L’any passat es van renovar les línies que connecten l’estació de Bellaterra de Ferrocarrils amb el Parc de l’Alba a Cerdanyola i l’estació de Sant Joan d’FGC amb el Polígon Can Sant Joan, servei prestat per Moventis. Les altres línies previstes d’electrificar són Capellades-estació, Piera-urbanitzacions i Piera-Hostalets de Pierola, gestionades per l’operadora Montferri.

Foto: Gencat

 

X