-
Una dotzena de línies interurbanes gironines augmentaran el número de expedicions
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha anunciat un paquet de millores en la connexió en autobús a la demarcació de Girona, concretament en una dotzena de línies interurbanes entre 2025 i 2026, per tal de “connectar els nuclis en creixement amb les diferents zones metropolitanes i també centres educatius o hospitals de referència”.
Exprés e3
El Departament, conjuntament amb l’operadora Moventis, incorporarà, a partir de l’1 de juliol, un total de sis expedicions per sentit, de dilluns a divendres, a la línia d’autobús exprés.cat e3, que és la que enllaça Girona, Platja d’Aro, Sant Antoni de Calonge, Palamós i Palafrugell.. El servei, per tant, doblarà l’oferta actual i disposarà de dotze circulacions per sentit entre setmana.
L’exprés e3, que ara només circula els caps de setmana i festius de juliol i agost, passarà a circular també els dissabtes i festius de tot l’any, amb sis expedicions per sentit.
La incorporació de totes aquestes millores fan preveure que la línia superi els 137.000 viatges aquest 2025 i que arribi als 175.000 viatges al 2026. L’exprés e3 va registrar el 2024 un total de 105.223 viatges, un 16% que els 90.580 viatges comptabilitzats l’any 2023.
Línia 152 Girona, Amer, Olot
Una altra acció a tenir en compte és la millora de la línia regular 152, operada per TEISA i que uneix Girona i Olot per Amer. L’autobús passarà a disposar, a partir del 30 de juny, de 24 expedicions per sentit de dilluns a divendres feiners. Són nou circulacions més per sentit que el servei actual. Les noves expedicions s’han programat a les hores amb més demanda, de forma que la freqüència a les hores punta serà de cada 30 minuts.
La línia també millora el servei dels caps de setmana i oferirà deu expedicions per sentit els dissabtes, diumenges i festius. L’oferta actual és d’entre cinc i sis circulacions per sentit.
El servei va registrar el 2024 un total de 368.943 viatges, que suposen un 62,93% més que els 226.439 viatges de 2022.
Nous autobusos a la línia de bus Tossa, Lloret, Aeroport del Prat
Moventis ha adquirit dos nous autobusos per reforçar la línia que enllaça Tossa de Mar, Lloret de Mar, Barcelona i l’Aeroport del Prat. Es tracta de dos busos de doble pis, que començaran a circular el pròxim 1 de juliol, de catorze metres d’allargada, amb capacitat per a 85 persones i una plaça per a persones amb mobilitat reduïda.
La línia oferirà aquest juliol i agost un total de 45 expedicions diàries per sentit, amb la previsió d’arribar als 700.000 viatges aquest 2025. És un servei destinat als turistes, que creix any rere any. L’any 2022, per exemple, va registrar 450.000 viatges.
Pots ampliar la informació sobre el pla de millores per mitjà d’aquest enllaç.
Foto: Gencat
