• Territori ha aprovat les obres d’aquest projecte i preveu iniciar el procés de licitació aquesta tardor.

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori licitarà les obres de construcció de la nova estació d’autobusos de Tàrrega (Urgell) per 3,4 MEUR, provinents dels fons europeus NextGeneration.

Es preveu que els treballs comencin el segon trimestre de 2023, un cop l’Ajuntament hagi posat el solar a disposició de la Generalitat. La nova instal·lació s’ubicarà davant de l’estació de tren, al carrer Santes Espines.

L’estació consistirà en una plataforma de set andanes per a l’estacionament d’autobusos i una edificació de planta baixa per a donar servei a les persones usuàries. El tret més destacable és que l’edificació estarà semisoterrada, de tal manera que la seva coberta s’urbanitzarà per crear un nou espai públic a nivell del carrer de les Santes Espines.

Els terrenys on es construirà l’estació són propietat de l’Ajuntament de Tàrrega, que els cedirà a la Generalitat perquè aquesta iniciï les obres. L’Ajuntament assumirà el manteniment de l’estació un cop construïda, mitjançant un conveni entre ambdues administracions que es preveu signar durant aquest any. L’actual estació de busos de Tàrrega quedarà fora de servei un cop es posi en funcionament la nova.

Foto: GenCat

X