• El projecte permetrà escurçar el temps de trajecte dels busos en 15 minuts i, alhora, reduir un 25% l’ús del vehicle privat a l’àrea metropolitana de Barcelona.

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres del carril bus d’entrada a Barcelona a la B-23 entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona.

Amb aquesta actuació es vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans; millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic. La Generalitat i l’Estat van assolir un acord per al finançament de l’obra per part del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per mitjà dels fons Next Generation de la UE.

El projecte suposa l’adequació d’un tram de 7 quilòmetres entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona. Concretament, des de la connexió de la B-23 amb l’A-2 i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas. També abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat.

La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús. Per aquest accés hi passen diàriament més de 600 expedicions de bus la qual cosa suposa un flux d’uns 4 milions de passatgers anuals, segons dades del Departament de Territori.

L’objectiu del nou carril és reduir en 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos contaminants i la millora de la qualitat de l’aire.

L’obra consistirà en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana i dels vorals de la B-23. El carril tindrà 3.5 m d’amplada i se situarà a l’esquerra dels carrils de circulació actuals sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents –que són 2 o 3, segons el tram—i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.

A més de la pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs inclouran el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat. El termini d’execució de les obres és de 21 mesos.

X