• El  Departament de Territori ha començat la prova pilot fins a l’11 de setembre per atendre la mobilitat turística i d’oci a la línia Clic.cat de la Garrotxa que connecta la Vall d’en Bas, les Preses, Olot i Riudaura.

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha ampliat, des del 2 de juliol, el servei de bus a la demanda de la Garrotxa als caps de setmana durant aquest estiu. Aquesta modalitat de transport amb reserva prèvia afavoreix la mobilitat pels set pobles de la Vall d’en Bas sense recórrer al vehicle privat i aposta per una mobilitat més sostenible i eficient.

Arran d’un treball conjunt del Departament amb el Consell Comarcal de la Garrotxa, l’Ajuntament de la Vall d’en Bas i l’operadora TEISA, l’actual servei de Clic.cat a la Garrotxa s’amplia als caps de setmana i festius com a prova pilot fins a l’11 de setembre vinent. En funció dels resultats, s’estudiarà la possibilitat d’estendre el servei a altres èpoques de l’any.

Aquest nou servei oferirà deu hores de connexió entre 30 parades diferents de la Vall d’en Bas, les Preses, Olot i Riudaura, establint nexes amb altres línies de transport públic. La particularitat del transport a la demanda és que el recorregut del bus –en aquest cas, un microbús– es determina en funció de les reserves dels usuaris, de manera que s’optimitzen els recursos i també es contribueix a reduir emissions de CO2 a l’atmosfera.

La reserva prèvia es pot fer, fins a 15 minuts abans que surti el bus de la parada inicial, mitjançant l’aplicació per a dispositius mòbils ‘Nemi’ o per telèfon al 972 204 868 (entre les 8 hores i les 20 hores).

El transport a la demana de la Garrotxa fa gairebé un any que està en funcionament. En els primers vuit mesos del servei, el sistema ja havia assolit més de 3.600 persones usuàries, amb una mitjana de 20-26 d’usuaris diaris.

Per a més informació sobre horaris i gestió de reserva podeu consultar el següent enllaç

 

X