Select Page

Benvolgut/uda,

FECAV es van reunir el passat dimarts 16 de juny amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Aquesta trobada, on també van participar el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i el director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni, així com els sotsdirectors i caps territorials, va comptar amb l’assistència telemàtica de més de 60 representants d’empreses associades a FECAV, el qual denota el gran interès que va despertar.

La reunió va servir per demostrar a la Generalitat que som un sector unit, fort, essencial durant la pandèmia i preparats per afrontar el present i el futur. El transport en autobús i autocar és un pilar bàsic del “Green deal”, la transformació progressiva cap a una economia i mobilitat sostenible i respectuosa amb el medi ambient, i així ho va reconèixer el Conseller. Per tot això, són necessàries les ajudes dirigides a preservar les empreses del sector.

En els darrers dies el Govern espanyol ha publicat al BOE que dedicarà un fons de 800 milions d’euros per al transport públic de competència autonòmica, dels quals estaria previst que uns 254 milions arribessin a Catalunya.

També s’han reservat 2.500 milions d’euros del cinquè tram d’avals de l’ICO per a empreses del sector turístic, entre les quals figura el transport discrecional en autocar, i 500 milions d’euros per a la compra i arrendament financer o operatiu de vehicles a motor de transport per carretera per a ús professional. Així mateix s’ha presentat el Pla Moves II, amb ajudes per a la renovació de flotes.

Finalment, el president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, va presentar un pla d’impuls del sector turístic, on es compromet a estudiar un mecanisme per aplicar una moratòria en les quotes de leasing dels autobusos de transport discrecional. Tanmateix, encara no s’ha concretat com es farà ni quan.

Tal com vam tornar a traslladar al Conseller a la reunió, calen mesures que garanteixin la liquiditat de les empreses i l’allargament dels ERTO més enllà del 30 de juny, com finalment s’ha produït. És necessària una pròrroga dels contractes de transport escolar i l’ampliació de la vida útil dels autocars que fan aquests serveis passant de 16 a 18 anys. Demanem que s’impulsi una campanya de comunicació per recuperar la confiança en el transport en autobús, la renovació de les estacions d’autobusos a tot Catalunya, així com les marquesines, i recursos per seguir desenvolupant la transformació digital del sector.

La reobertura de les fronteres i la fi de les restriccions de mobilitat a tot l’Estat enceten una nova etapa en que les empreses de transport en autobús poden recuperar una part de la feina. Celebrem aquest bri d’esperança i seguim treballant per defensar el nostre paper cabdal en la societat i garantir la supervivència de les empreses que representem.

Atentament,

 

José María Chavarría

President de FECAV

X