Select Page

Benvolgut/uda,

Segons dades del Balanç d’accidentalitat vial del 2019 de la Direcció General de Trànsit (DGT), el 2019 és el primer any en la història, des que hi ha registre, que acaba amb zero víctimes mortals en autocar en vies interurbanes de l’estat espanyol. Això consolida l’autocar com el mitjà de transport per carretera més segur, el que aporta un argument més per a valorar i prioritzar la mobilitat col·lectiva en transport públic, en detriment de la mobilitat en vehicle privat.

Cal tenir en compte que aquesta accidentalitat s’ha produït en un context de creixement de la mobilitat en autocar. De fet, segons dades de l’estadística de Transport de Viatgers (TV), el transport públic urbà en autobús va créixer al novembre de 2019 un 1,3% respecte el mateix mes del 2018 mentre que l’interurbà va augmentar un 5,2. Pel que fa al transport especial i discrecional, va créixer un 2,5%.

Tanmateix, el sector segueix treballant dia a dia per impulsar la seguretat dels viatgers en autobús així com de la resta d’usuaris de les carreteres amb l’adquisició de vehicles més moderns o amb la formació del personal conductor, per posar alguns exemples. L’objectiu de víctimes 0 no només significa assolir-lo, sinó mantenir-lo, i les empreses del sector seguiran fent tot el que està a les seves mans en aquesta direcció.

Atentament,

 

José María Chavarría

President de FECAV

X