Select Page
  • Demana l’execució de 41 km de carrils bus-VAO als principals corredors metropolitans i 35 km més de carrils bus tàctics en l’àmbit urbà.

 

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) treballa amb els 36 ajuntaments que en formen part per planificar la nova mobilitat metropolitana posterior al coronavirus. En aquest sentit, recentment ha publicat un pla de mobilitat centrat en quatre grans eixos amb 21 mesures prioritàries.

L’ “Eix 2: acord per la recuperació del transport públic com a servei essencial” és el que té més incidència en el transport en autobús. Concretament, demana a les administracions competents l’execució immediata de 41 km de carril bus-VAO de connexions metropolitanes. Els més urgents són el de la B-23, la C-32, la C-31 nord i sud, la C-33 i la N-150. Pel que fa al carril de la C-31 nord, fa uns dies la Generalitat va anunciar que l’implementarà aquest estiu.

L’AMB també treballa amb els municipis metropolitans per crear 35 km de carrils bus tàctics, que es posarien en servei de forma immediata. Es considera prioritari el carril bus de la C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, que ja està aprovat i pendent d’executar. En aquest cas es sol·licitarà l’avançament de les obres, que estaven previstes per aquest estiu i, mentre duren, es farà una senyalització tàctica per augmentar la velocitat del bus.

A banda dels carrils bus, per millorar la velocitat comercial i incrementar la capacitat dels autobusos, l’AMB preveu implantar parades dobles. Aquests sistema, que ja s’utilitza en alguns carrers de la ciutat de Barcelona, també permet mantenir més fàcilment la distància de seguretat entre les persones que esperen l’autobús. Les primeres parades dobles ja s’han començat a implementar a Viladecans i Sant Boi de Llobregat, al Baix Llobregat.

Així mateix s’estudia que els autobusos metropolitans permetin l’entrada per la segona porta en determinats serveis. En total, es preveu crear unes 100 parades dobles i al voltant de 500 punts de priorització semafòrica en diferents municipis metropolitans.

Suport al transport discrecional laboral en autobús

L’AMB considera que a la metròpolis de Barcelona s’han d’impulsar i incrementar les línies d’autobús d’empresa o de serveis compartits entre diferents empreses d’un polígon d’activitat econòmica o espai d’activitats, i subvencionar el servei dels autobusos que recorrin els polígons per cobrir-ne tots els punts d’interès.

Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona

Segons informa en el pla, l’AMB continuarà desplegant la Zona de Baixes Emissions en els propers mesos. Tanmateix, encara no han concretat quan s’aplicarà el règim sancionador suspès per l’estat d’alarma (que s’havia d’iniciar a l’abril) ni si hi haurà una ampliació de la moratòria pels autobusos, que acaba el 31 de desembre d’aquest any.

 

Foto: Parada doble de bus a Viladecans / AMB

X