Select Page
  • Les mesures permetran millorar la velocitat comercial del transport en autobús i impulsar-ne l’ús.

 

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que farà 7 noves actuacions per millorar la xarxa de carrils bus de la ciutat i l’accés a estacions, que es sumen a les intervencions tàctiques que es van presentar el passat mes de maig. En concret, són intervencions en 4 carrils bus i als accessos a 3 estacions.

Es preveu que les actuacions estaran acabades a l’octubre per donar resposta a l’augment de la mobilitat que hi haurà, amb la represa de diferents activitats econòmiques i el curs acadèmic. Així es vol donar competitivitat al transport en autobús, en un context en què l’ús del transport públic es recupera  molt més lentament que la mobilitat en vehicle privat motoritzat.

Dins d’aquest paquet de mesures per l’autobús, destaca que l’avinguda Diagonal tindrà un nou tram de carril bus doble entre Pius XII i Zona Universitària en sentit sortida de la ciutat. Això permetrà que els autobusos sense parades puguin avançar els que estan aturats. D’aquesta manera s’equilibra aquesta tram de carrer, que comptarà amb dos carrils bus per sentit. Es tracta d’una reivindicació que va fer FECAV fa mesos a l’Ajuntament per tal d’impulsar la velocitat comercial dels trajectes en autobús i que ara ha estat recollida.  

Una altra actuació destacada en favor del transport en autobús serà la creació d’un segon carril bus al tronc central de la Gran Via, entre passeig de Gràcia i carrer Marina en sentit Besòs. La mesura permetrà donar continuïtat als dos carrils bus que precedeixen aquest tram des de la plaça d’Espanya fins al carrer de Balmes.

Més mesures previstes són la creació d’un nou carril bus d’entrada a la ciutat per l’av. d’Esplugues i l’ampliació dels carrils bus en tots dos sentits a l’avinguda Diagonal entre Francesc Macià i Aragó per garantir la correcta circulació dels autobusos.

Pel que fa als accessos a les estacions d’autobusos, es faran millores a la de Sants, per augmentar la seguretat dels vianants. A l’estació del Nord es milloraran les condicions de regulació de la sortida dels busos per augmentar la seguretat del vianant i permetre reduir el trajecte dels autobusos per dins del barri, sortint directament al carrer Sardenya. Per últim, per millorar l’accés dels autobusos a l’estació de Fabra i Puig es crearà un carril a la Meridiana d’entrada a la ciutat que permeti una incorporació directa a aquesta estació d’autobusos. Això permetrà reduir el recorregut per arribar-hi.

 

Talls de vies de circulació per la iniciativa “Obrim Carrers”

 

També a partir de l’octubre està previst que Via Laietana i els eixos carretera de Sants-Creu Coberta i passeig de Sant Joan-Pi i Margall es tallin a la circulació tots els caps de setmana. Gran de Gràcia i l’eix Fabra i Puig-Onze de Setembre es restringiran al trànsit un cap de setmana al mes. Per últim, el carrer Aragó es tancarà a la circulació un diumenge al trimestre.

Així mateix, l’Ajuntament es compromet a garantir que aquests talls no impedeixin el bon funcionament del transport públic en autobús i per això consensuarà els detalls d’aquestes actuacions amb les entitats a través del Pacte per la Mobilitat i la seva Comissió Permanent, de la qual FECAV forma part.

 

Foto: Ajuntament de Barcelona

X