Select Page

El conseller de Territori i Sostenibilitat va realitzar el discurs de cloenda de l’Assemblea General anual de la Federació.

 

La Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatger (FECAV) va celebrar el 5 de març  la seva Assemblea General anual. En l’acte hi van participar representants de més de 50 empreses operadores d’autocars i autobusos associades a la Federació. En representació de la Generalitat de Catalunya, hi va ser present el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, entre altres membres del Departament. També hi van assistir representants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

De la mateixa manera, diverses entitats del sector del transport de viatgers per carretera també van voler acompanyar FECAV en aquest acte, com la Confederació Espanyola de Transport en Autobús (CONFEBUS), l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), la Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT), l’Associació Transports Girona (ASETRANS).  

A la cloenda de l’acte, el president de FECAV, José María Chavarría, va adreçar un discurs al conseller de Territori i Sostenibilitat en què va demanar millores en les infraestructures per tal d’impulsar el transport en autobús. Concretament, es va referir a la necessitat de nous carrils bus, especialment a la B-23, una de les vies principals d’accés a Barcelona des del Baix Llobregat.

En relació al transport públic regular interurbà en autobús, José María Chavarría, va destacar la necessitat d’implementar un model estable de finançament i contractació. Això donaria a les empreses operadores una major seguretat a l’hora d’emprendre inversions com ara la compra de nous vehicles o millores en els ja existents, la contractació de personal, l’ampliació de cotxeres, entre d’altres. Així mateix, també va demanar una actualització dels costos de transport, per adaptar-los a la realitat que han de suportar els operadors.

El president de FECAV també va incidir en la necessitat d’un pla per a la integració tarifària de tot el territori de Catalunya, de la qual actualment estan fora les comarques del Pirineu, la zona de l’Empordà o les Terres de l’Ebre. També va destacar com a prioritari la renovació de les estacions d’autobusos d’algues ciutats catalanes.

Així mateix, va demanar la implicació de l’Administració per a contribuir a fer més neta la flota de transport discrecional de Catalunya a través d’un programa d’ajudes per a la mobilitat eficient i sostenible. Així s’impulsaria un mode de transport, l’autobús, que substitueix entre 14 i 30 cotxes privats de les vies.

José María Chavarría va remarcar que “la lluita contra la contaminació, que és un dels principals reptes actuals, s’ha d’afrontar amb atreviment i amb mesures que incentivin l’ús del transport col·lectiu de forma clara. Només així es podrà produir el necessari transvasament d’usuaris del transport privat al públic”.  En aquest sentit, va afegir que a “Catalunya tenim un model de transport públic per carretera d’èxit, però cal seguir impulsant-lo i millorant-lo plegats, administració i operadors”.

Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va reconèixer que “no poder aprovar els pressupostos ens impedirà fer algunes de les infraestructures previstes”. Tot i això, va remarcar que el Departament que lidera durà a terme obres a la C-17, a la C-15 i a la C-16 entre Berga i Bagà, i “allà on posem el dia les carreteres també reforçarem el servei de transport en autobús”. A més va destacar la seva intenció d’estendre la xarxa Exprés.cat, “un model d’èxit”. Per últim, Damià Calvet va lloar el sector del transport de viatgers per carretera català, destacant que “disposem del millor sistema de transport en autobús que podríem tenir” ja que “és un exemple de col·laboració públic- privada, amb multitud d’empreses familiars identificades amb el territori, que volem defensar”

 

X