Select Page
  • Aquests vehicles tenien una moratòria fins el 2021, que ara s’amplia un any més.

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), els cinc ajuntaments que integren la ZBE Rondes BCN (Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs) i la Generalitat van anunciar el 17 de juny que reactiven el desplegament de la ZBE Rondes BCN per evitar tornar als alts nivells de contaminació d’abans de la crisi sanitària i prevenir, així, malalties associades a la mala qualitat de l’aire.

Les sancions de la ZBE Rondes BCN, per a cotxes (M1) i motos (L) sense distintiu ambiental de la DGT, entraran en vigor finalment el 15 de setembre d’aquest any 2020. Aquestes sancions havien de començar el passat mes d’abril però es van posposar degut a l’estat d’alarma.

Els autocars i autobusos de categoria M2 (menys de 5 tones) tindran una moratòria addicional de 6 mesos, fins l’1 de juliol de 2021. Pel que fa als autocars i autobusos M3 (més de 5 tones) destinats al transport col·lectiu s’amplia la moratòria en un any, fins l’1 de gener de 2022.

A més, en els casos dels vehicles N2, M2, N3 i M3, la moratòria serà prorrogable durant un termini de temps proporcional si no es donen les condicions legals i tècniques adequades per a la implementació dels filtres per poder homologar els vehicles per a l’obtenció del distintiu ambiental de la DGT.

FECAV dóna suport a la ZBE de Barcelona però considera que els autobusos i autocars n’haurien de quedar exempts. Per això, va sol·licitar a l’Ajuntament de Barcelona un règim transitori de la ZBE per autobusos i autocars de 2 anys, ja que la crisi econòmica ocasionada pel COVID-19 ha deixat moltes empreses de transport de viatgers sense recursos per fer front a una renovació de vehicles.

X