Select Page

El Balanç de Seguretat Viària del 2018 elaborat pel Ministeri de l’Interior recull que només un 0,9% de les 1.180 víctimes mortals a les carreteres viatjaven en autobús.

 

L’autobús és el mitjà de transport per carretera més segur, ja que presenta la taxa de mortalitat per tipus de vehicle més baixa a l’estat espanyol. Aquesta conclusió es desprèn del Balanç de Seguretat Viària de l’any 2018 que van presentar el passat 3 de gener el Ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, i el director de la Direcció General de Trànsit, Pere Navarro. Les dades que es van donar a conèixer són provisionals i es refereixen a accidents mortals en vies interurbanes amb víctimes registrades fins a 24 hores després de l’accident. 

Segons l’informe, l’any 2018 van morir a Espanya 11 persones que viatjaven en autobús, d’un total de 1.180 víctimes. Això representa un 0,9% del total. Aquesta dada està en línia amb  les víctimes registrades en els últims set anys, període en què només el 2014 es van superar les 20 persones. L’any passat, per exemple, es va saldar amb només 2 víctimes en aquest mitjà.   

La baixa mortalitat dels viatgers en autobús contrasta amb la d’altres mitjans de transport, com és el cas del cotxe, que acapara 594 del total de les víctimes. De fet és el tipus de vehicle que en produeix més, i contribueix amb més d’un 50% del total. En segon lloc hi ha les motocicletes, amb 211 víctimes, que representen quasi un 18% del total. 

El President de la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV), José María Chavarría, ha posat en valor la feina i inversió que duen a terme les empreses operadores d’autocars i autobusos per a garantir la seguretat dels viatgers i de la resta de persones que utilitzen la carretera. Així mateix, ha lamentant cadascuna de les víctimes que es donen a les carreteres. En aquest sentit, Chavarría ha destacat que “els autobusos disposen cada vegada de més sistemes de seguretat activa i passiva, com cinturons de seguretat, sistemes de frenada d’emergència o sensors per detectar i avisar de sortides de carril. A més els conductors reben formació continuada sobre conducció segura.”

En global, aquest any hi ha hagut 1.180 víctimes, respecte les 1.198 de l’any anterior. Destaca que el número de persones mortes disminueix per primer cop després de dos anys de pujades. Tot i això, aquesta xifra encara queda lluny del mínim que es va registrar l’any 2015, amb 1.131 víctimes.

 

Víctimes mortals en accidents de trànsit en vies interurbanes el 2018 per mode de transport

Font: Ministeri de l’Interior i elaboració pròpia.

Foto: José María Chavarría, president de FECAV

X