Select Page

Els vehicles, que són tots de baixes o nul·les emissions, arribaran al llarg del primer trimestre.

 

L’Àrea Metropolitana de Barcelona rebrà en les properes setmanes 128 autobusos nous que va adquirir el 2018, dins del pla de renovació de la flota indirecta 2018-2019. Els vehicles estaran operats per les empreses privades que gestionen els contractes de transport de viatgers de l’AMB, entre les quals es troben el grup Baixbus, Soler i Sauret, Authosa, Transports Ciutat Comtal i Hispano Igualadina.

Dels nous autobusos 103 són híbrids (dièsel i elèctric) i 25 són 100% elèctrics. En relació a les mides dels vehicles híbrids, hi ha 8 midis (10 metres de longitud), 52 estàndards (12 metres) i 43 articulats (18 metres). Aquests darrers donaran servei a línies de gran demanda, les noves AMB Exprés i AMB Metrobús, ja que tenen la capacitat d’acollir un 30% de passatgers més que un autobús estàndard.

Els autobusos híbrids aconsegueixen al voltant d’un 25% menys de consum energètic i de reducció de les emissions contaminants, mentre que els elèctrics són de zero emissions. Un cop implementat el pla, que renovarà 165 vehicle i està dotat amb un pressupost de 68 milions d’euros, es preveu un estalvi anual  de 2.700 tones de CO2, 62 tones de NOx, 3 tones de NO2, 2 tones de PM i d’un milió de litres de gasoil, segons els càlculs realitzats per l’AMB.

Actualment, del total de 700 vehicles de la flota de gestió indirecta, un 98% són dièsel (683 unitats), un 2% són autobusos híbrids (16 unitats) i només un és elèctric.

X