Select Page

Els operadors han exposat al secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, la situació del sector del transport de viatgers per carretera i les seves preocupacions.

 

Els membres de la Junta Directiva de la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV) s’han reunit per primera vegada amb el nou secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín, nomenat el juliol de 2018. A la reunió, celebrada el passat 26 d’octubre, també hi ha participat, per part del Departament de Territori i Sostenibilitat, el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, el sub director general de Transport Públic i Mobilitat, Benjamí Cubillo, i el responsable d’Estudi i Anàlisi Jurídica, Lluís Angosto. 

En la trobada, els operadors de FECAV han traslladat al Secretari les principals preocupacions  del sector del transport de viatgers per carretera. Un dels temes que s’han exposat és l’endarreriment dels pagaments de diferents administracions públiques que perjudiquen greument la liquiditat de les empreses operadores.

També s’ha tractat sobre les limitacions que estan afectant l’autobús discrecional a Barcelona fruit que l’Ajuntament ha proposat noves taxes i limitacions a les zones habilitades per a l’aparcament d’aquests vehicles. En aquest sentit, el president de FECAV, José María Chavarría, ha dit que “Barcelona és la capital de Catalunya i el seu centre econòmic, cultural i de serveis i creiem que l’Ajuntament ha de facilitar que tothom hi pugui accedir. Limitar l’accés a la ciutat a l’autobús discrecional significa limitar-lo a persones amb mobilitat reduïda, gent gran i escolars, que sovint són els usuaris d’aquest mitjà de transport.”

Una altra problemàtica que afecta l’autobús a Barcelona són les congestions en els accessos a la ciutat per la B-23 i per això FECAV ha demanat un carril bus per aquesta via. Així mateix els operadors també han destacat la necessitat de millorar el manteniment d’algunes estacions d’autobusos i han proposat la creació de línies d’ajuts per a la renovació de les flotes amb vehicles més respectuosos amb el medi ambient.

X