• El flamant vehicle de la línia C10 Mataró-Barcelona comença a circular avui

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, conjuntament amb l’empresa operadora Casas, han presentat aquest matí el nou bus elèctric de la línia C-10, que enllaça Mataró amb Barcelona. Es tracta d’una mesura per, segons el Departament, “avançar en la reducció de l’ús del vehicle privat, en la descarbonització de la flota de busos interurbans de la Generalitat i un pas a favor de la transformació de la mobilitat de Catalunya” 

El nou bus elèctric de la C‑10 ha experimentat un increment notable de viatgers: dels 252.584 viatgers el 2023 es va passar a 288.376 el 2024, arribant als 358.867 usuaris l’any 2025, cosa que representa un increment del 24% en un sol any. 

El nou bus elèctric realitzarà de mitjana 95.000 quilòmetres anuals. Té una autonomia de 450 km, és accessible a persones amb mobilitat reduïda i està equipat amb el sistema EyeShield, un assistent avançat de prevenció de col·lisions que millora la seguretat mitjançant alertes visuals i sonores davant de la presència de vianants, ciclistes o obstacles a l’entorn del vehicle. 

Un servei reforçat que s’adapta a les necessitats del corredor 

El nou bus elèctric s’incorpora a un servei amb una cobertura àmplia, estable i adaptada als diferents dies de la setmana: 

Feiners excepte agost:

Sortides de Mataró: de 5:30 a 20:15, cada 45 minuts.

Sortides de Barcelona: 7:00 a 21:45, cada 45 minuts. 

Dissabtes i feiners d’agost:

Sortides de Mataró: de 6:45 a 20:15, cada 90 minuts.

Sortides de Barcelona: 8:15 a 21:45, cada 90 minuts. 

Diumenge si festius:

Sortides de Mataró: de 8:15 a 20:15, cada 90 minuts.

Sortides de Barcelona: 9:45 a 21:45, cada 90 minuts.

 

Foto: Gencat

X