Enguany s’han adherit a la Setmana més de 450 entitats, entre ajuntaments (299) i altres entitats (164).  

 

La Setmana Europea de la Mobilitat va engegar el dilluns 16 de setembre amb més de 450 entitats adherides, entre ajuntaments (299) i entitats (164) sumant consells comarcals, entitats del tercer sector, empreses, etc. Enguany destaca l’adhesió de més de 33 centres educatius, 26 operadors de transport públic, 25 entitats del sector de la salut, 18 consells comarcals, i 12 empreses, entre d’altres organismes.

La Setmana té com a objectiu prioritari arribar al màxim de població possible, per això fa tres anys es va marcar com a objectiu que s’adherissin el 80% de municipis de més de 10.000 habitants i aquest any 2019 s’ha tornat a aconseguir.

Per territori, les adhesions queden repartides de la següent manera:

  • Barcelona: 115 ajuntaments / 31 entitats
  • Camp de Tarragona: 23 ajuntaments / 17 entitats
  • Girona: 78 ajuntaments / 35 entitats
  • Lleida: 75 ajuntaments / 78 entitats
  • Terres de l’Ebre: 8 ajuntaments / 1 entitat

 

Activitats arreu del territori

Pel que fa a les activitats promogudes per la Comissió Institucional de la Setmana, es faran més de 700 activitats entre 262 caminades, 182 activitats relacionades amb la bicicleta (pedalades, també nocturnes, o tallers per aprendre a reparar bicicletes), 31 accions relacionades amb el transport públic i 13 activitats sobre la qualitat de l’aire i el soroll.

Les accions estan repartides per tot el territori. A Barcelona es faran més de 210 activitats, de les quals 106 estan relacionades amb la bicicleta, 92 són caminades, 3 són activitats de transport públic i una desena estan relacionades amb la qualitat de l’aire i el soroll. A Girona, en canvi, es realitzen més caminades (66) que no pas activitats ciclistes (35). A Lleida també s’organitzen més caminades (80) que cap altra acció: 32 activitats vinculades a la bicicleta, una de transport públic i quatre sobre qualitat de l’aire i el soroll. Al Camp de Tarragona les caminades (21) també superen les bicicletades (6). I, per acabar, a les Terres de l’Ebre organitzen 3 caminades i 3 pedalades.

Enguany, 61 municipis celebraran un dia sense cotxes, dels quals 28 són municipis de més de 10.000 habitants com Barcelona, Lleida, Mataró, Palafrugell o Salou.

 

La Setmana a les xarxes socials

En el marc de la Setmana, el Departament de Territori i Sostenibilitat organitza de nou el concurs fotogràfic a través de la xarxa social Instagram, “Clic Mob!”, del 16 al 26 de setembre. Els participants han de publicar imatges sobre el transport i la mobilitat sostenible i les activitats que es realitzen durant la Setmana amb l’etiqueta #mobilitat2019. Com a novetat d’aquest any els usuaris d’Instagram podran participar en el concurs responent preguntes a uns stories que es proposaran des del compte de @territoricat. Entre els que encertin les respostes, que es publicaran al llarg de la Setmana, es sortejarà un abonament mensual de transport.

Pel que fa al concurs de publicació d’imatges, que arriba enguany a la vuitena edició, els participants podran optar a un dels tres premis següents:

  • Primer premi: Un abonament de transport públic per a tot un any.
  • Segon premi: Una estada a la Vall de Núria. Vàlid per una estada d’una nit per a dues persones a l’Hotel Vall de Núria en règim de dormir més esmorzar. Cal consultar disponibilitat abans de fer la reserva. Vàlid per a la temporada d’hivern 2019/2020.
  • Tercer premi: Un bitllet a Port Aventura per a dues persones. Vàlid per a dos bitllets combinats amb el parc Port Aventura World. Inclou el desplaçament d’anada i tornada des de qualsevol estació de Rodalies de Catalunya i l’entrada d’un dia al parc.

Per consultar totes les activitats, la Setmana Europea de la Mobilitat compta amb un web adaptable a qualsevol dispositiu. La plataforma ofereix  tota la informació de la Setmana: adhesions, agenda d’activitats, mapa d’activitats, entre d’altres, i també permet la possibilitat de subscriure’s per rebre les notícies via RSS. La Setmana també té pàgina a Facebook on s’enllaça a totes les informacions destacades.

X