Select Page

La mesura s’aplicarà a partir del 2019 en els trajectes que tinguin origen i destí dins dels 36 municipis que integren l’AMB.

 

El Consell d’Administració de l’ATM va aprovar el passat 24 d’octubre l’aplicació d’una tarifa plana per als desplaçaments entre tots els municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, independentment de la zona tarifària a la qual pertanyin. Aquesta mesura s’aplicarà a partir de l’1 de gener de 2019 únicament en els trajectes que tinguin origen i destí dins de l’àmbit dels 36 municipis que integren l’AMB i no suposa cap canvi de zona tarifària.

Així, a partir de l’any vinent a tots els viatges entre els 36 municipis metropolitans (dels quals 18 pertanyen a la primera corona i 18 a la segona corona) se’ls aplicarà la tarifa d’una zona tarifària. Per a la resta de desplaçaments entre qualsevol municipi de l’AMB i un municipi del sistema tarifari extern a l’àmbit metropolità es manté la zonificació actual del sistema. Per tant, cap viatge dins l’àmbit de l’ATM es veu perjudicat per la mesura.

Concretament els municipis de la segona corona que s’integren en aquesta zona de tarifa plana  seran Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles.

Aquest acord beneficiarà a més de 3 milions de ciutadans i es calcula que suposarà un increment de la demanda del transport públic de 4,6 milions de viatges. Per tal de finançar la necessària millora de l’oferta de transport públic i la disminució dels ingressos, l’AMB ha impulsat l’ampliació del tribut metropolità als divuit municipis de la segona corona que actualment no el tenien implantat. Els costos previstos de la mesura s’estimen entre 17 i 23 milions d’euros, dels quals 17 milions els aportarà l’AMB. Un cop conclòs l’any 2019, es farà el corresponent balanç de costos reals i es determinarà el finançament del dèficit resultant.

La creació d’aquesta zona metropolitana de tarifa plana s’emmarca en el futur model tarifari quilomètric que està previst que s’apliqui a partir de l’any 2021 en l’àmbit de l’ATM de Barcelona i, posteriorment, a tot Catalunya. El nou model preveu una tarifació en funció dels quilòmetres de recorregut dins del sistema tarifari integrat, amb salts de 5 km a partir dels primers 10 km de trajecte, en convivència amb la nova zona de tarifa plana (36 municipis), que es mantindrà. També es podran crear altres àmbits de tarifa plana a diferents zones de Catalunya.

Més informació: https://www.atm.cat/gestor/uploads/20181024-tarifa-plana-amb.pdf

 

Gràfic: AMB

X